صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / بهترین سریال های کمدی

بهترین سریال های کمدی

بهترین سریال های کمدی

 

بهترین سریال های کمدی تا بهترین سیتکام‌ها تاریخ تلویزیون تا بهترین سریال‌های کمدی سیاه، در این مقاله قرار است بهترین سریال های کمدی تاریخ از نگاه زومجی را معرفی کنید. پس در ادامه مقابله با زومجی همراه باشید.

A1-mci
سریال‌های کمدی بخش جدانشدنی از تلویزیون و خانواده‌ها است و در طول تاریخ تلویزیون شاهد ساخت و پخش سریال‌های کمدی متعددی بودیم که برخی از آن‌ها به خاطره‌ای فراموش نشدنی برای بینندگان تبدیل شده‌اند. سریال‌های کمدی در طول تاریخ تلویزیون همواره با تحول و نوآوری همراه بوده و در هر دوره شاهد درخشش یک سبک خاص از سریال‌های کمدی هستیم که پس از آن دیگر شبکه‌ها نیز به‌دنبال تکرار موفقیت آن سریال هستند. سریال‌‌های کمدی شاید امروز بیشتر برای سیتکام‌ها شناخته شوند، اما این موضوع تنها خلاصه به سیتکام‌ها نبوده و سریال‌های کمدی متنوعی از کمدی درام تا کمدی سیاه طی این سال‌ها تولید و منتشر شده‌اند که هرکدام توانسته نظر مخاطبان بسیاری را جلب کند. درکنار آن انیمیشن‌ها نیز از این موضوع عقب نبوده و شاهد ساخت آثاری تحسین شده و محبوبی بودیم. حال در این مقاله قرار است بهترین سریال‌ های کمدی تاریخ تلویزیون از نگاه زومجی را معرفی کنیم و بیشتر در مورد آن آشنا شویم. قبل از معرفی سریال‌ها، پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل فیلم‌های کمدی هستید، سری هم به مقاله بهترین فیلمهای کمدی 2020 بزنید.

بهترین سریال های کمدی تاریخ
سریال The Addams Family

۱- سریال The Addams Family
خانواده آدامز
سازنده/شورانر: دیوید لوی

بازیگران: جان آستین، کارولین جونز، جکی کوگان، تد کسیدی، بلوسوم راک، کن ودروکس، لیزا لورینگ و فلیکس سیلا

شبکه پخش‌کننده: ABC

تعداد فصل‌ها: ۲ تعداد قسمت‌ها: ۶۴

سال شروع پخش: ۱۹۶۴ سال پایان پخش: ۱۹۶۶

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷.۹

سریال The Addams Family یکی از کلاسیک‌ترین آثار کمدی تلویزیون است که هنوز از آن به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین آثار این ژانر یاد می‌شود. سریال خانواده آدامز اقتباسی از رمانی به همین نام اثر چارلز آدامز است که داستان یک خانواده عجیب و غریب به‌نام آدامز را در یک عمارت دور افتاده و نسبتا ترسناک دنبال می‌کند. این سریال که نسخه اصلی آن سیاه و سفید است و البته بعدها نسخه رنگی آن نیز توسط گروهی منتشر شد، یک سریال کمدی، سیتکام و خانوادگی است که حتی ریشه‌هایی از عناصر ترسناک و کمدی ترسناک نیز در آن دیده می‌شود. با وجود اینکه اعضای خانواده آدامز قدرت‌ها و ظاهری عجیب و غریب را دارند و بعضا شاید کمی ترسناک هم باشند، اما دیوید لوی توانسته یک اثر خانوادگی، بامزه و جذاب را ارائه کند که در آن به مشکلات یک خانواده عجیب و غریب می‌پردازد.

از موسیقی متن سریال The Addams Family در دیگر اقتباس‌های آن همچنان استفاده می‌شود
اگرچه سریال The Addams Family شاید برای طنز جذاب و فضای خانوادگی‌اش شناخته‌ می‌شود، اما نمی‌توان از موسیقی متن اصلی آن گذشت که هنوز که هنوز است از آن در آثار اقتباس شده دیگر خانواده آدامز استفاده می‌شود. اگرچه پخش سریال اصلی در سال ۱۹۶۶ به پایان رسید، اما یک قسمت ویژه با نام Halloween with the New Addams Family در سال ۱۹۷۷ منتشر شد. اگرچه اقتباس‌های تلویزیونی و سینمایی دیگری براساس The Addams Family ساخته شد، اما هیچکدام نتوانستند موفقیت سریال اصلی را تکرار کنند و امروز هم بسیاری علاقه‌مندان را به تماشای سریال اصلی دعوت می‌کنند و از آن به‌عنوان یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون نیز یاد می‌شود.

سریال Police Squad

۲- سریال Police Squad
جوخه پلیس
سازنده/شورانر: دیوید زاکر، جیم آبراهامز و جری زاکر

بازیگران: لسلی نیلسن، آلن نورث، پیتر لوپوس، اد ویلیامز و ویلیام دوئل

شبکه پخش‌کننده: ABC

تعداد فصل‌ها: ۱ تعداد قسمت‌ها: ۶

سال شروع پخش: ۱۹۸۲ سال پایان پخش: ۱۹۸۲

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۰۰ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۴

سریال Police Squad عمر بسیار کوتاهی داشت و تنها پس از یک فصل لغو شد. با این وجود، بسیاری سریال جوخه پلیس را یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون می‌دانند که می‌توان آن را در فهرست بیشتر سایت‌ها و مجلات معتبر مشاهده کرد. سریال Police Squad داستان کاراگاه فرانک دربین را دنبال می‌کند که لسلی نیلسن نقش فرانک دربین را در این سریال کمدی بازی کرده بود. بازی لسلی نیلسن تا حدی با تحسین منتقدان مواجه شد که توانست برای بازی در این سریال نامزد دریافت جایزه امی نیز شود.

سریال Police Squad توانست پایه گذار یک مجموعه سینمایی کمدی محبوب باشد
اگرچه سریال Police Squad عمر کوتاهی داشت، اما این موضوع باعث نشد تا این مجموعه به کار خودش پایان دهد و باعث ایجاد یک مجموعه فیلم کمدی بسیار محبوب و پر طرفدار شد و لسلی نیلسن نیز برای بازی در نقش فرانک دربین در این فیلم‌ها بازگشت تا دوباره طرفدارانش را به وجد بیاورد و آن‌ها را از ته دل بخنداند. سریال Police Squad توانست پایه گذار یک مجموعه سینمایی کمدی محبوب باشد، اما خود این سریال کمدی نیز هنوز ارزش بالایی برای تماشا دارد و تماشای آن به طرفداران آثار کمدی پیشنهاد می‌شود.

سریال Blackadder

۳- سریال Blackadder
بلک‌ادر
سازنده/شورانر: ریچارد کرتیس و روآن اتکینسون

بازیگران: روآن اتکینسون، تونی رابینسون، تیم مک‌اینرنی، میراندا ریچاردسون، استیون فرای و هیو لوری

شبکه پخش‌کننده: BBC

تعداد فصل‌ها: ۴ تعداد قسمت‌ها: ۲۴

سال شروع پخش: ۱۹۸۲ سال پایان پخش: ۱۹۸۹

امتیاز راتن تومیتوز: ۵۷ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۱

پیش از آنکه روآن اتکینسون برای بازی در نقش مستر بین شناخته شود، برای بازی در سریال Blackadder که یک سریال کمدی موقعیت شبه‌تاریخی است، بر سر زبان‌ها افتاده بود. اتفاقات هر فصل سریال در دوره متفاوتی جریان داشت. به‌طور مثال فصل اول به دوره ریچارد سوم رفتیم که در آن شاهد ارائه یک نسخه متفاوت از تاریخ بودیم. فصل دوم در دوره ملکه الیزابت اول، فصل سوم در دوره اواخر قرن ۱۸ تا اوایل قرن ۱۹ و فصل چهارم در سال ۱۹۱۷ جریان داشت. روآن اتکینسون نه‌تنها برای بازی درخشانش در سریال Blackadder با تحسین زیادی مواجه شد و توانست محبوبیت زیادی پیدا کند، بلکه خودش یکی از سازندگان سریال نیز بود و درواقع بخش زیادی از خلاقیت سریال روی دوش وی قرار داشت.

اگرچه فاصله انتشار هر فصل نسبتا طولانی بود، اما سریال بلک‌ادر یکی از سریال‌های محبوب BBC در دهه ۸۰ میلادی بود و درنهایت هم می‌توان گفت که سریال در اوج به کار خودش پایان داد و از فصل چهارم به‌عنوان بهترین فصل سریال Blackadder یاد می‌شود. هرچند پس از آن چند قسمت ویژه کوتاه نیز از این سریال تولید و منتشر شد، اما دیگر یک فصل کامل براساس این سریال کمدی تولید و منتشر نشد.

سریال Roseanne

۴- سریال Roseanne
روزان
سازنده/شورانر: مارسی سرسی، تام ورنر، مت ویلیامز و روزان بار

بازیگران: روزان بار، جان گودمن، لاری میت کالف، سارا گیلبرت، مایکل فیشمن، لیسی گورنسن، ناتالی وست، زوشا راکمور، سارا چالک و اما کنی

شبکه پخش‌کننده: ABC

تعداد فصل‌ها: ۱۰ تعداد قسمت‌ها: ۲۳۱

سال شروع پخش: ۱۹۸۸ سال پایان پخش: ۲۰۱۸

امتیاز راتن تومیتوز: ۷۶ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۷

سریال Roseanne یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین و پر تداوم‌ترین سریال‌های کمدی و سیتکام تاریخ تلویزیون است که شاید اگر اتفاقات و حواشی روزان بار نبود، هنوز پخش آن ادامه داشت. تمرکز سریال روزان روی خانواده کانر است که شاهد یک سریال کمدی موقعیت و تا حدی خانوادگی هستیم که در اواخر دهه ۸۰ میلادی و اوایل دهه ۹۰ به پر بیننده‌ترین سریال تلویزیون تبدیل شده بود. سریال Roseanne به‌خاطر واقع‌گرایی در نمایش یک خانواده آمریکایی شناخته می‌شود و بازی روزان بار و جان گودمن نقاط قوت و محبوبیت آن به شمار می‌رود. همین موضوع هم باعث شد تا نام سریال Roseanne در بیشتر فهرست بهترین سریال های کمدی تاریخ و سیتکام دیده شود.

حتی بازگشت آن نیز با استقبال بینندگان ABC همراه شد و عجیب نبود که این شبکه تصمیمی برای کنار گذاشتن این سریال کمدی نداشت در هر حال حواشی روزان بار و صحبت‌های جنجالی که داشت، باعث شد تا سریال Roseanne پس از نزدیک به سی سال رسما به کار خود پایان دهد، اما در مقابل ABC تصمیم گرفت تا این سریال را در قالب یک اسپین‌آف ادامه دهد. سریال The Conners درواقع جانشین روزان شده که در آن دیگر خبری از روزان بار نیست و شاید با محبوبیت سریال اصلی فاصله زیادی داشته باشد، اما سریال کانرها خیلی سریع تبدیل به یکی از پر بیننده‌ترین برنامه‌های ABC شده و تاکنون سه فصل از آن تولید و منتشر شده است.

سریال Seinfeld

۵- سریال Seinfeld
ساینفلد
سازنده/شورانر: لری دیوید و جری ساینفلد

بازیگران: جولیا لوئیس-دریفوس، مایکل ریچاردز، جیسن الکساندر، هایدی سوئدبرگ و آنی کرزن

شبکه پخش‌کننده: NBC

تعداد فصل‌ها: ۹ تعداد قسمت‌ها: ۱۸۰

سال شروع پخش: ۱۹۸۹ سال پایان پخش: ۱۹۹۸

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۸ امتیاز آی‌ام‌دی‌بی: ۸.۸

از سریال Seinfeld به‌عنوان پدر سریال‌های سیتکام امروزی یاد می‌شود. درواقع ساینفلد منبع الهام بسیاری از سریال‌های پس از خود بود و همین موضوع باعث اهمیت بالای آن می‌شود. لری دیوید و جری ساینفلد وظیفه ساخت این اثر تحسین شده و محبوب را بر عهده داشتند که داستان ساینفلد و دوستانش را دنبال می‌کرد. سریال Seinfeld برای نویسندگی فوق‌العاده و کمدی جذابش بیشتر شناخته می‌شود که حتی برای مخاطبان امروز نیز توانسته جذابیت‌هایش را حفظ کند و همچنان به‌عنوان یک اثر سیتکام و کمدی قابل تماشا و با ارزش بالا شناخته شود. سریال Seinfeld یکی از محبوب‌ترین و پر بیننده‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون نیز محسوب می‌شود و به‌طوری که ۷۶.۳ میلیون نفر دو قسمت پایانی این سریال را در سال ۱۹۹۸ تماشا کردند و دو قسمت قبل از آن نیز ۵۸.۵ میلیون نفر را به پای تلویزین کشانده بود.

از سریال Seinfeld به‌عنوان پدر سریال‌های سیتکام امروزی یاد می‌شود
اگرچه ساینفلد افت بیننده زیادی نداشت و هر هفته افراد زیادی را به پای تلویزیون می‌کشاند، اما از نظر کیفی در دو فصل آخر با افت زیادی مواجه شد و به‌طوری که فصل پایانی آن باعث شد تا سریال Seinfeld درنهایت یک پایان شایسته و قابل قبول نداشته باشد و سازندگانش در تکمیل مأموریت خود تا حد زیادی ناکام بمانند، اما در هر حال همچنان به‌عنوان یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون شناخته می‌شود. سریال ساینفلد در فصل جوایز نیز بسیار موفق بوده و به‌طوری که ۳ جایزه گلدن گلوب و ۱۰ جایزه امی را در طول ۹ فصل دریافت کرد تا به‌عنوان یکی از موفق‌ترین سریال‌های کمدی در بخش جوایز نیز شناخته شود.

همراه  شایستل باشید.

مطالب مرتبط