صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / بهترین فیلم های اساطیری

بهترین فیلم های اساطیری

بهترین فیلم های اساطیری

بهترین فیلم های اساطیری

از تماشای ساکنان آسگارد و شنیدن داستان المپ نشینان لذت می‌برید؟ شخصیت‌های اسطوره‌ای و سرگذشت‌های شگفت‌انگیزشان را دوست دارید؟ در مرور بهترین فیلم های اساطیری از دل یونان و نورس با زومجی همراه باشید.

A1-mci
اسطوره‌ها و افسانه‌های اسکاندیناوی و یونان باستان درشمار جالب‌ترین اسطوره‌های جهان قرار دارند. درواقع بعید است که نام برخی از این شخصیت‌های افسانه‌ای را نشنیده باشید. از خدایانی همچون زئوس و پوزوئیدون و هادس تا ساکنان آسگارد همچون اودین و ثور و لوکی و البته موجودات افسانه‌ای و شگفت‌انگیزی که هرکدام نقشی در شکل دادن به این دنیای شگفت‌انگیز ایفا می‌کنند، دنیای اسطوره‌های یونان و اسکاندیناوی مملو از داستان‌های جذاب و شنیدنی است.

به‌همین خاطر عجیب نیست که فیلمسازان خوش فکر به‌دنبال راهی برای جان بخشیدن به این افسانه‌ها باشند. از فیلم‌های کلاسیک و جادویی همچون جیسون و آرگونات‌ها یا ادیسه تا محصولات امروزی‌تر و پرزرق و برقی همچون ثور و زن شگفت‌انگیز که با نگاهی به این اساطیر ساخته شده‌اند. بنابراین چه به‌دنبال یک سرگرمی ساده باشید و چه بخواهید قدری بیشتر در مورد تاریخ مردم کشورهای نوردیک یا نحوه نگرش مردم یونان باستان به خدایان المپ نشین بدانید، تماشای آثار سینمایی ساخته شده در این زمینه را فراموش نکنید. در ادامه با زومجی همراه باشید تا تعدادی از این فیلم‌های جذاب اسطوره‌ای را مرور کنیم.

بهترین فیلم های اساطیری
نمایی از فیلم مینیاتور

۲۰- فیلم مینوتور
فیلم Minotaur

ژانر: اکشن، ماجراجویی، خیال‌انگیز
کارگردان: جاناتان اینگلیش
بازیگران: تام هاردی، اینگرید پیت و تونی تاد
سال انتشار: ۲۰۰۶
میانگین امتیازات Minotaur در IMDB: ۳/۷
فیلم مینوتور بازگویی آزاد از داستان یکی از اسطوره‌های معروف یونان باستان است. فیلمی با حال‌وهوایی ترسناک که تام هاردی را در نقش یکی از شخصیت‌های کلیدی به نام تئو به مخاطب معرفی می‌کند که در عصر آهن زندگی می‌کند.

همانگونه که از نام فیلم پیدا است، فیلم در مورد جانوری افسانه‌ای به نام مینوتور است که بدنی شبیه انسان و سری همچون گاو داشته و به‌عنوان یکی از خدایان مورد ستایش قرار دارد. مردم با قربانی کردن جوانان سعی در راضی نگه داشتن او دارند و دراین بین روزی قرعه به نام نامزد تئو می‌افتد که باید قربانی مینوتور شود. اما تئو باور دارد که داستان مینوتور واقعی نیست و نامزدش جایی در قصر پادشاه به‌عنوان برده زندگی می‌کند. پس به‌دنبال راهی برای اثبات ادعای خود است.

کالین فارل در نقش اسکندر مقدونی در کنار وال کیلمر در لباسهای یونان باستان و تاج برگ طلایی

۱۹- فیلم اسکندر
فیلم Alexander

ژانر: درام، زندگینامه، اکشن
کارگردان: الیور استون
بازیگران: آنجلینا جولی، کالین فارل و آنتونی هاپکینز
سال انتشار: ۲۰۰۴
میانگین امتیازات Alexander در IMDB: ۵/۶
فیلم اسکندر را باید اثری جنجالی از کارگردانی معتبر و شناخته شده دانست. فیلمی که در زمان اکران مورد توجه قرار گرفته و طرفدارانی خاص پیدا کرد. چیزی شبیه پیروان یک فرقه که باور دارند باید به فیلم اسکندر به‌عنوان نوعی بیوگرافی تمثیلی نگریست که به زندگی خود الیور استون اختصاص دارد.

اسکندر از حضور بازیگرانی برجسته و شناخته شده بهره می‌برد، بااین‌حال گاهی اوقات ریتم فیلم خسته کننده شده و حتی طولانی به نظر می‌رسد. اما باید به این نکته هم اشاره کرد که صحنه‌های نبرد و تفسیر برجسته این اثر از یکی از رهبران برجسته و افسانه‌ای دوران باستان، این فیلم را به یکی از ارزشمندترین فیلم‌های اساطیری یونان تبدیل کرده است.

سم ورثینگتون در نقش پرسئوس در فیلم خشم تایتانها در حال جنگ با هیولایی چند سر

۱۸- فیلم خشم تایتان‌ها
فیلم Wrath Of The Titans

ژانر: اکشن، ماجراجویی، خیال‌انگیز
کارگردان: جاناتان لیبسمن
بازیگران: سم ورثینگتون، لیام نیسون و رزموند پایک
سال انتشار: ۲۰۱۲
میانگین امتیازات Wrath Of The Titans در IMDB: ۵/۷
در ادامه حوادث فیلم نبرد تایتان‌ها، شاهد ساخت فیلم خشم تایتان‌ها بودیم که متأسفانه بیش از آنکه توجه مخاطبان را به خود جلب کند، مورد بررسی منتقدان قرار گرفت. بااین‌حال این فیلم هم طرفداران خاص خود را دارد که باوجود نقاط ضعف این اثر، همچنان از تماشای آن لذت می‌برند.

درواقع باید گفت اگر جزو طرفداران فیلم‌های اساطیری یونان هستید، حداقل برای یک بار هم که شده این فیلم را تماشا کنید تا با برخی از موجودات و هیولاهای ساکن آن جهان افسانه‌ای آشنا شوید. حوادث این فیلم حدود یک دهه پس از وقایع فیلم اول رخ می‌دهد، زمانی‌که خدایان از کنترل تایتان‌های افسانه‌های ناتوان هستند. دراینجا یک بار دیگر شاهد شجاعت پرسئوس هستیم که هم باید با شکست دادن تایتان‌ها نسل بشر را از خطر نابودی حفظ کند و هم زئوس را نجات دهد.

همراه  شایستل باشید.

مطالب مرتبط